Koulutus

Uusia sukeltajia kursseille halutaan
... ja heitä houkutellaan eri tavoin
Vapaaehtoistoimintaa, introsukelluttamista.

Lohjan urheilusukeltajat ry on Suomen Urheilusukeltajain Liiton jäsenjärjestö, jonka tarkoituksena on jäsenistön uima- ja hengenpelastustaidon kohottaminen, urheilusukellustaidon ja -tekniikan, erilaisten vedenalaisten toimintamuotojen kehittäminen sekä vedenalaisen luonnon ja esineiden vaaliminen.  Kerhoon kuuluu yli 100 jäsentä. Seuran jäsenmäärän kehitys on ollut vakaata johtuen vilkkaasta koulutustoiminnasta.

Järjestämme vuosittain laitesukeltamisen perus-, jatko-, ja lähikouluttajakursseja, joissa kouluttajina toimivat Suomen Sukeltajaliiton hyväksymät sukelluskouluttajat. Kursseiltamme saa kansainvälisen CMAS-sukeltajakortin.

Lohjan urheilusukeltajien toiminnan päätarkoitus on sukeltaminen avovedessä ja usein myös altaalla. Sukellusharrastus voi alkaa norppatoiminnalla 8-vuotiaana. Kurssilla opitaan perusvälineillä maski, snorkkeli ja räpylät vapaasukelluksen perustekniikat. Vapaasukeltajan on hallittava samoja taitoja kuin laitesukeltajan. Näistä tärkeimpiä ovat esimerkiksi maskin tyhjentäminen, taittotekniikat, parin kanssa toimiminen ja räpyläpotkut. Myös hyvä kunto on edellytys vapaasukeltajalle; tätä ylläpidetään ja kehitetään tavallisella uinnilla ja vedenalaisten tehtävien suorittamisella. Laitesukellus alkaa peruskurssilla, millä annetaan laitesukeltamisen perustiedot- ja taidot. Kurssin pääpaino on perustaitojen lisäksi turvallisuudessa.

Olen kiinnostunut laitesukelluksen kokeilusta tai kurssista

* Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.